Friday, November 23, 2007

愛與試煉

近排睇咗兩部電影, 一部係"The Pursuit of Happiness" 另一部係"Evan Almighty", 呢兩部電影都令我不斷想起神係我嘅人生經歷中俾我嘅試煉, 俾我嘅教道, 點樣陪住我成長, 訓練我, 俾我嘅豐富恩典.

係! 雖然我哋人生當中有困難有苦難有唔如意有失敗有傷痛, 但係神就係好多時用呢啲挫敗失意, 讓我哋經歷佢, 讓我哋係當中長大, 完全改掉我哋嘅老我, 訓練我哋嘅信心我哋嘅禱告.

以下係呢兩套電影其中一啲好感動我嘅片段:

"Evan Almighty"
我哋嘅禱告!


"The Pursuit of Happiness"
我哋唔係要神拿開我哋面前嘅難處, 而係求神給我哋力量及同我哋去勝過跨過, 呢個亦係神俾我嘅應許.



Here is the Lyric: (Copy from Leyond's blog)

Lord, don't move that mountain
Give me strength to climb it
Please don't move That stumbling block
But lead me, Lord, around it

My burdens, they get so heavy
Seems hard to bear
But I won't give up
No, no
Because you promised me
You'd meet me at the altar of prayer
Lord don't move that mountain
Please don't move that mountain
But give me strength to climb it

多謝Leyond搵到呢個clip, 同歌詞!^^

希望呢個小小分享, 幫到你(唔需要估邊個啦, 係你呀! 任何一個正在經歷緊困難嘅你!) 再一次有力面對前面嘅困難啦! 記住神係你隨時嘅幫助!

No comments: