Thursday, December 18, 2008

懷著BB朱的心路歴程 之 「我有咗??」

我諗以家已經好多人知道我有咗三個月BB啦!^^
(因為朱先生已經向外公佈,同埋牧師亦係祈禱會請弟兄姊妹為我代禱)

我亦都係到向大家介紹 ﹣我肚裡面呢位嘅小生命名字叫做「BB朱」(請鼓掌支持吓啦!哈哈=P)

等我回顧一吓我呢個傻媽咪點發現bb朱係我肚裡面先:

係九月尾開始,我成日覺得四肢無力,好攰好攰,做咩都提唔起精神,以為自己作病,或者之前太忙,得閒死唔得閒病,所以屈埋屈埋,又發燒又發冷,食咗啲感冒藥都無效,去到十月中,開始作嘔,一搭完巴士就嘔過不停,嘔到一個地步唔睇醫生都唔得,嚇死朱先生,所以即刻BOOK時間見醫生。

10月22日

去到醫務所,醫生問我今日揾佢有咩事,我話我好攰,同埋成日嘔,醫生即問月事嚟咗未? 我話未呀!但係啲跡像嚟哂,但係仲未出到嚟,唔知係唔係作病延遲咗呢?醫生無回答我就企咗起身,叫我跟佢出去,然後係個櫃裡面拎咗個樽俾我,我問做咩呀?醫生話驗尿囉,睇吓你係唔係有咗,當時我呆咗一呆,跟住就去咗厠所去完成醫生要我做嘅事啦!

跟住等咗一陣,醫生再叫我番入去,佢第一時間同我講「恭喜哂!你有咗!」

我聽完醫生恭喜我,但係我嘅反應係「喊」

嚇死醫生,所以佢好緊張問我:「吓!你唔想要呀?無expect有架?」
我話唔係,只係無expect咁快有啫! 因為好多人都同我哋講, 起碼試幾個月至一年先有, 所以無諗過咁快。

無諗過咁快係其一喊嘅原因, 其二係好感恩,因為神賜我同朱先生一個小生命, 所以我一路由診所行番公司,一路係到喊一路祈禱感謝神!Praise the Lord!

我知道前面仲有好多經歷,我相信神會保守!^^

6 comments:

Westsis said...

I also cried when I heard the result "It's positive!" (a phone call from VGH) I cried out of joy and thankfulness!

Take care of yourself ah.. Praise the Lord!

leyond said...

Maybe I'm too busy, I only know now! Sorry, Congratulation!
Really happy for you & Alex!

Matus said...

Congratulation :)

JO^N said...

Finally, your chu chu voices out the news..... u know many people ask me already.... but I said not me...I even go short term mission next year... how could I be??...... Sigh.... many people in church are so concern who has pregnancy.... well, not everyone has this kind of blessings....

I am so glad to hear a good new from you..... The expect is more joyful than you think..... Next year choir team Alto will be one more person less.... only Jessie and Stephanie la.....

I will pray for you... my friend.... Add oil... take care.... JO^N

Rev. X said...

May the LORD make you increase, both you and your children.
(Psalm 115:14)

leyond said...

in size or numbers? :p